Pages

Wednesday, August 14, 2013

Raya Raya Raya

Assalamualikum... anneyosayo...

Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri...


     Tahun nie aku beraya dikampung mertua... apa nak tau kat mana????... kat Sungai Besar... dekat je kan...dekat dekat pun hampir 2jam perjalanan tau... skunk pendek sikit la masa ikut LATAR... insyaAllah jika masih berpeluang jumpa ramadhan lagi tahun depan beraya di penang pulak.... Rindu kat sedara mara semua lama rasanya tak balik sana....

    Di Sungai Besar nie kebanyakan nye keturunan Banjar... Jangan salah faham ye Jawa ngan Banjar berbeza dari segi bahasa... Banjar nie aku still boleh tangkap apa yang diorang bualkan... Kalu jawa memang satu pun aku tak faham...hehehehehe

     Raya kat sana pun berbeza berbanding raya kat penang... Biasa nya kaum lelaki akan pergi solat sunat Aidilfitri... Bukan nya kaum perempuan tak boleh pergi tapi takde space kat surau tu...hehehe... jadi kami kaum perempuan nie sedia kan makanan untuk baraan (kunjung mengunjung)...  Biasanya lepas je solat Sunat Aidilfitri... kaum lelaki dan kanak2 akan berkunjung dari satu rumah ke satu rumah... Biasanya memang sampai petang... Best tau bila tengok ramai2 datang... Meriah gituuuu...


Ini lah Family mertuaku...



Family Pak Ngah... Adik kepada MIL....  Ada lagi family lain tapi tak sempat nak snap pic....



Raya Day 2.... Beraya pulak kerumah family FIL....


      Raya kedua tu sempat la aku beraya ke rumah kawan2 aku yang berada disekitar sabak bernam sampai ke tanjung karang.... Tak sempat nak snap pic...huhuhuuhu....Raya kedua juga terus je balik Selayang rumah mak aku le...hehehe.. kalu nak diikutkan patutnye tahun nie raya kat selayang tapi adik2 aku pula balik umah mertua...n sebab utama nak selaraskan balik...supaya nanti semua dapat balik penang.... 



Raya Day 3... Otw kerumah member aku....


My lovely sis...


Tadaaaa...ni la dia member ku.... budak kecik Ekin Gwiyomi...hehehe


sampai sini je....  takde la beraya sakan sampai tak ingat dunia...hehehehe

daaaa...anneyong...



No comments :

Post a Comment