Pages

Friday, August 2, 2013

Biskut Kacang

Assalamualaikum...Anneyosayo...

Ingat tak lagi aku ada buat N3 yang mengatakan ada satu biskut raya yang mengamit memory.... kalu tak ingat meh terjah kat SINI....

Haaaaa nie la dia biskut nya... biskut Kacang memang tradisional punya... favorite aku nie tau...



    Setiap kali aku buat biskut nie mesti akan teringat kan aruah Wan (atok lelaki)... Every year mak memang akan bawa biskut raya balik kampung...  bawa la berapa jenis pun biskut raya...biskut kacang nie juga la yang menjadi pojaan aruah...
   
    Teringat aku waktu tu...sedang sibuk susun biskut raya dalam balang...tiba tiba kurang satu jenis (biskut kacang).. kami nie cari la dekat semua ceroq dapur akhirnya jumpa juga... duk sibuk susun biskut kacang tu dalam balang tiba tiba aruah tarik... "sapa suruh angpa boh kuih dalam balang nie.... nie wan punya angpa nak makan balik umah angpa nanti pun boleh makan"... "tok (nenek) angpa bukan ada lagi nak buatkan tuk aku"... aruah pun bawa la biskut tu p simpan balik....

Memang betui masakan mak sama macam aruah tok masak...memang takde tandingan... aku sendiri pun kalah...

     Sambil aku duk uli biskut tu... aku bercakap kat mak "kalu aruah wan ada lagi kan best mak...dapat la wan rasa biskut along buat kan mak"... rindu sangat kat aruah... dia seorang guru yang tegas bukan hanya di sekolah tapi juga dirumah terutama dengan cucu... melayan kerenah kami yang sememangnya nakal... sebelum kami tido aruah akan ceritakan kisah sang kancil... semua itu hanya tinggal kenangan... hanya doa sahaja yang dapat kami kirimkan...


 Semoga aruah Wan ditempatkan ditempat orang orang yang beriman....

....Al-Fatihah....

No comments :

Post a Comment