Pages

Thursday, July 11, 2013

Selamat Menyambut Ramadhan

Assalamualaikum... 


anneyo sayo.... (dh terjebak ngan Runningman k)




Lama  rasenye x menaip kat blog nie... ade..ade aku kisah nak tulis N3 ke tak...hahahaha meroyan sorg2 kan..


Yeyeyeye Ramadhan datang lagi... ehhhhh jangan ingat pose je... benda2 lain tuk mantapkan lagi diri kita ngan Allah s.w.t  kena wat gak kan...bukan pose makan je...mata..telinga...mulut sume kena pose gak... kalu kita mulakan dari skunk in sya Allah bulan2 lepas nie kita akan sentiasa beringat....




Cite pasal bulan Pose nie kan..masuk tahun nie tahun ke-4 aku pose bersama Mr.Ta...rasa nye macam tahun nie baru dapat pose sebulan penuh ngan Mr.Ta kesayangan beta ( i kan pemaisuri Mr.TA)....yela taun pertama kawin dulu aku pose kat poli ipoh,perak...tahun ke-2 pose ngan Mr.Ta kot (lost jap)...tahun ke-3 tahun lepas la Mr.Ta pose kat sabah...aku pose kat semenajung sorg2...


Petang tadi buka pose kat rumah ayahda tercinta happy kot sume sembilan2 adik beradik...menantu...cucu berkumpul... mesti ayah n mak happy lama kita Tak makan sekali macam nie kan (sedap ooo mak masak).... biasanye time pose nie la dapat makan sekali......n tahun nie azam aku nak full kan terawih (yeke bole ke) tahun2 sebelum nie jarang sgt g terawih... malam tadi terawih masuk ari kedua buat sekian lama nye tak g terawih ngan adik2 kesayangan aku...kali nie sepecial sebab tambah adik ipar... Alhamdullilah....


Teringat dulu kecik2 bila kami g masjid selalu kena tegur ngan org "shhhhhhh diam dengar tazkirah kalu nak main2 jgn datang masjid"... kitaorg diam kejap pastu wat balik sembang balik hahahahahaha...budak nakal biasa la kan... dulu zaman nakal2 nie sume xamek serius...g solat terawih bila tazkirah je kami p kedai mamak makan roti canai biasala kalu dah de geng kan... bila dengar je kat masjid Allah huakbar...kelam kabut lari nak masuk majid balik....



Tapi sebenar nye bila de budak2 yang bising atau nakal kat masjid kita patut nye biarkan je... sebab kalu kita marah nnt budak2 xnak datang masjid lagi dah... ape akan jadi nnt tentu masjid akan sunyi... (pernah dengar ustaz cakap cam tu)....budak2 mmg lumrah diorg mcm tu...tapi bila selalu diorg ke masjid in sya Allah...lama2 diorg faham dan xkan buat bising lagi....



tadi aku tgk de makcik nie tegur beberapa budak2 yang tengah sembang waktu tazkirah... pastu budak2 tu terus balik... itu ke yang makcik tu nak... peringatan tuk aku juga.... huhuhuhu... okla samapai sini je tak tau ape lagi nak tulis....




anneyonggggg......

No comments :

Post a Comment