Pages

Saturday, April 13, 2013

Peliks...

Assalamualaikum...

baca tajuk mesti org tertanya2 ape pulak la minah nie nak merepek kali nie..tetibe je peliks kan..de kaitaan ngan Maria Elena nye blog kew.... xde kaitan langsung ye kawan2...

cume aku nak luahkan perasaan n kepada yang sudi baca blog aku yang ntah ape2 nie kan..nak minta pendapat dan pandangan korang ...



Pelik kan kalu seorang anak bencikan mak dia... sgt2 pelik bagi aku.. mesti akn tertanya2 kenapa dia benci mak dia???...ape yang mak dia buat sampai dia benci sgt???... berdosa sgt ke mak dia???.. sampai sanggup mengeluar kan ayat yang bagi aku tak sepatutnye kuar dari seorg anak... Orang tak kan maafkan mak sampai orang mati... heloooo siapa kita nak cakap cam tu kat seorang yang bergelar mak... terbalik plak an mak derhaka kat anak... bukan anak derhaka kat mak ke.... bila kite tegur dia bole kata lak...buktikan kat aku dalam hadis mana yang mak takde dosa ngan anak...

Pelik ar bunyi nye..ape dosa mak kau tu..dia jadikan kau pelacur ke?? dia cucuk dadah kat kau ke??? atau dia paksa kau makan benda haram???

Seorang perempuan yang telah mengandung kan kita selama 9 bulan 10 hari...Seorang perempuan yang telah menyusukan kita selama 2 tahun... Yang menjaga kita dari kecil sampai la kita besar dah telah pun berkahwin... Terlalu banyak jasa seorang mak pada kita sehingga diri sendiri pun tak mampu nak balas ape yang telah mak kita lakukan....

Bukan la aku nak cakap aku baik sangat..tapi melawan2 aku kat mak aku...aku tak cakap cam tu kat mak aku...macam mana marah pun kita kat mak...surga kita tetap bawah kaki dia... ko rasa ko dah kawen surga ko dah berpindah kepada laki ko (ayat kasar sbb mrh sgt nie) so ko leh wat suke ati kat mak n bapak ko...ko leh wat mak bapak ko jadi kuli ko ke...

Bila ko susah dulu sape ko cari.... bukan ke mak ko dulu yang ko cari....

Serious aku tak faham... aku cube nak tanya kenapa dia benci sangat kat mak dia... ape kesalahan mak dia tu... susah kan kalu manusia nie fikir dia dah cukup ilmu agama.... dik noon oiiii..ilmu sampai bila2 kita xkan cukup.... tolong pegi berlajar balik...pegi la minta maaf kat mak kau sementara dia masih hidup... kau dah ade anak suatu hari nnt anak kau juga akan membesar...ape perasan ko kalu anak kau buat cam tu kat kau nnt...



Mak Along tau... Along banyak dosa ngan mak..Walaupun kite selalu bercanggah pendapat.....tapi along nak Mak tau Along sayang mak sgt2...   SAYANG SANGAT2... Mak segala gala nye tuk along... Ya Allah ko lindungi dan panjangkan la usia kedua Mak dan Ayah ku...

Ya Allah kau bukakan hati orang itu untuk kembali menyayangi ibunya... kau berilah dia pertunjuk Ya Allah...

2 comments :

  1. meh saya babap bontot dia..biasaaaaa tuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila kan kasi sampai merah tau bontot dia.... biar dia ingat sampai mati....hehehehe

      Delete