Pages

Saturday, April 13, 2013

Peliks...

Assalamualaikum...

baca tajuk mesti org tertanya2 ape pulak la minah nie nak merepek kali nie..tetibe je peliks kan..de kaitaan ngan Maria Elena nye blog kew.... xde kaitan langsung ye kawan2...

cume aku nak luahkan perasaan n kepada yang sudi baca blog aku yang ntah ape2 nie kan..nak minta pendapat dan pandangan korang ...



Pelik kan kalu seorang anak bencikan mak dia... sgt2 pelik bagi aku.. mesti akn tertanya2 kenapa dia benci mak dia???...ape yang mak dia buat sampai dia benci sgt???... berdosa sgt ke mak dia???.. sampai sanggup mengeluar kan ayat yang bagi aku tak sepatutnye kuar dari seorg anak... Orang tak kan maafkan mak sampai orang mati... heloooo siapa kita nak cakap cam tu kat seorang yang bergelar mak... terbalik plak an mak derhaka kat anak... bukan anak derhaka kat mak ke.... bila kite tegur dia bole kata lak...buktikan kat aku dalam hadis mana yang mak takde dosa ngan anak...

Pelik ar bunyi nye..ape dosa mak kau tu..dia jadikan kau pelacur ke?? dia cucuk dadah kat kau ke??? atau dia paksa kau makan benda haram???

Seorang perempuan yang telah mengandung kan kita selama 9 bulan 10 hari...Seorang perempuan yang telah menyusukan kita selama 2 tahun... Yang menjaga kita dari kecil sampai la kita besar dah telah pun berkahwin... Terlalu banyak jasa seorang mak pada kita sehingga diri sendiri pun tak mampu nak balas ape yang telah mak kita lakukan....

Bukan la aku nak cakap aku baik sangat..tapi melawan2 aku kat mak aku...aku tak cakap cam tu kat mak aku...macam mana marah pun kita kat mak...surga kita tetap bawah kaki dia... ko rasa ko dah kawen surga ko dah berpindah kepada laki ko (ayat kasar sbb mrh sgt nie) so ko leh wat suke ati kat mak n bapak ko...ko leh wat mak bapak ko jadi kuli ko ke...

Bila ko susah dulu sape ko cari.... bukan ke mak ko dulu yang ko cari....

Serious aku tak faham... aku cube nak tanya kenapa dia benci sangat kat mak dia... ape kesalahan mak dia tu... susah kan kalu manusia nie fikir dia dah cukup ilmu agama.... dik noon oiiii..ilmu sampai bila2 kita xkan cukup.... tolong pegi berlajar balik...pegi la minta maaf kat mak kau sementara dia masih hidup... kau dah ade anak suatu hari nnt anak kau juga akan membesar...ape perasan ko kalu anak kau buat cam tu kat kau nnt...



Mak Along tau... Along banyak dosa ngan mak..Walaupun kite selalu bercanggah pendapat.....tapi along nak Mak tau Along sayang mak sgt2...   SAYANG SANGAT2... Mak segala gala nye tuk along... Ya Allah ko lindungi dan panjangkan la usia kedua Mak dan Ayah ku...

Ya Allah kau bukakan hati orang itu untuk kembali menyayangi ibunya... kau berilah dia pertunjuk Ya Allah...

Monday, April 8, 2013

Adakah Aku Terlalu Merindui Diri Mu....

Asslamualaikum






      Pagi tadi dalam kul 7.15pagi aku ngah tunggu train tibe2 aku ternampak seseorang yang sememang nye dah lama aku cari.... aku rindu nak berborak... memang dlam beberapa minggu nie aku asik teringat kan dia... tapi aku xdapat pastikan dia... sbb org yang aku jumpa tu bertudung dah dia (org yang aku rindu) bukan nye beragama islam...

    Memang aku tahu yang dia akan berkahwin dengan org seagama dengan ku....dan dia pernah cakap dia dah bersedia memeluk islam...keluarga dia pun xmenghalang niat dia.... Persoalannye skunk betul ke dia.... Ya Allah adakah kau telah memberi hidayah kepadanye....  Dari yang aku  tgk fizikal, rupa mmg sama cume aku xdpt dengar suara dia.... Hati ini tertanya tanya jika betul dia takkan la dia tak perasan aku...tapi aku sendiri pun dah byk berubah dari segi fizikal mungkin dia tak dapat cam aku tambahan pula aku memakai spec...

 Ingin sekali aku menemuinye... jika aku bisa bertemu dengan diri nye sok pasti aku akan bertanya... untuk mendapat kepastian... atau mungkin aku terlalu merinduinye sehingga kelihatan wajah wanita itu sama seperti rakan ku.... puas aku merenung dan aku pasti itu dia...adakah aku terlalu mengharap?????

Ya Allah jika benar itu dia kau terangilah dia dengan cahaya... kau murahkan la rezekinya....kau bimbinglah dia kejalan mu... dan jika dia masih seperti dulu kau beri la dia hidayah kerana aku tahu dia sedang belajar mengenali mu Ya Allah...


Emily semoga kamu sihat dan dimurahkan rezeki...semoga kamu mendapat hidayah dari Nya....