Pages

Friday, November 4, 2011

KeRiSiK oH KeRiSiK

Assalammualaikum…
Konon nye malam nie nak la masak pajeri terung tuk my hubby (favorite dia)… Nie first time aku masak pajeri terung.. Bukan main confident n excited nak masak nie…Aku pun tumbuk la halia, bawang, bla bla bla (sediakan bahan2 nye)… Bila dah hampir siap masak baru aku teringat…bukan pajeri kena ade KERISIK ke… Alamak cam ne nie (dah start mengelabah la)…mana lak nak cari kerisik nie.. dalam peti ais xde nyoq (kelapa) pulak… kalu tau tadi awai2 sebelum perah santan aku simpan ckit wat kerisik (benda nak jadi kan)…huhuhuhu
So aku pun dengan sengan silu mengangkat kaki ku ke bilik lalu berkata:
“Abang tolong belikan kerisik bole Ayang lupa la pajeri kena ade kerisik?”
En.Abg yang tengah syok dok layan novel Rayyan Fantasi karya Ramlee Awang Murshid tu memandang ku lalu berkata:
“Memang la pajeri kena ade Kerisik…. Tadi masa abang pegi kedai xnak ckp..Jap lagi la abang pegi”
(Yela sape suke p kedai banyak kali kan)
Masalahnye pajeri tu dah masak pun xkan nak tunggu lagi….wawawawawa… lalu aku pun berkata:
“ Tak pe la x yah pi…pajeri tu dah masak…mkn je la pajeri tu..” (dalam ati nie sedih sangat kot)
coz sebelum nie kalu aku nak makan pajeri nenas (favorite aku) aku minta mak masakkan sebab sedapppp sehingga menjilat jari…Mak pun masakkan je… Tu..la akibatnye kalu mak duk masak pajeri kat dapoq dulu xmau p jengok langsung … Kalu nak suruh aku masak pun time mak memang dah tak tau nak masak ape…hehehehe… balik umah mak.. mesti nak makan masakan mak kan… Rindu kat makkkk… so pas nie kena la berguru ngan mak…banyak lagi aku kena belajaq ngan mak nie…cam ne nak wat ketupat palas…rendang…dan PAJERI…kalu mak tau nie mesti kena gelak…wawawawa L
kami pun dinner la dengan pajeri yang xjadi tu…kira tak jadi la pajeri terung .. kita tukaq jadi gulai terung no tuan2 dan puan2… (nasib baik En.Abang makan ja)… Aku akan berusaha tuk buat sekali lagi…lagi dan lagi sampai jadi…Nanti kalu dah jadi aku wat pajeri terung aku akan share ngan korang sume ye….
Thank kerana sudi singgah tuk baca N3 yang x seberapa nie…

No comments :

Post a Comment