Pages

Saturday, October 29, 2011

Sedapnye...Ais cream Goreng

Assalammualaikum

1st time aku dengar je nama Ais Cream Goreng (husband aku la yang bagitau)...rasa cam pelik je(mcm2 andaian aku wat)... Cam ne bentuk dia?? xkan la ais cream tu di goreng mesti la cair dalam minyak tu??? Nak dijadikan cite aku pun la cari kat pasar malam sekali jumpa da harga dia RM 1.50 mcm2 perisa...sedap tau...aku pun beli byk dekat 15 biji yang belum D goreng lagi tuk bawa balik bg kat family aku rasa...semua kata sedap n diorg suruh beli lagi terutamanya mak aku la...hehehe...

Tapi bila aku g sekali lagi dah xde...aku pun cari lagi terjumpa la kat kedai mamak mahal tau dia jual Rm 3.00 sebiji (bezakan harga ngan pasar malam)...kalu beli 15 bj dah berapa...al maklumla adik beradik aku ramai 9 org + mak ayah + adik2 ipar lagi dah berapa hinggit dah tu... So aku fikir inisiatif lain... kata sume di hujung jari kan...hehehe... Aku pun cari la resepi ais cream goreng kat internet...akhirnye jumpa juga...

Nie la rupanye ais cream goreng tu..xde la cantik cam dijual kat luar tu coz nie buatan sendiri kan...senang je wat dia...nak tau resepi klik SINI ...

No comments :

Post a Comment