Pages

Saturday, October 29, 2011

Ais-Cream Goreng


Assalammualaikum...

Nie nak share resepi ngan korang...





Bahan-bahan: untuk seBiJi

2 kpg Roti
1 Scop Ais cream



cara membuat: step by step

1. Ambil penutup balang (kalu guna acuan karipap lagi cantik) dan tekapkan menjadi bentuk bulat seperti gambar dibawah...


2. Kemudian letakkan 1 skop aiscream keatas roti...(jangan letak lebih tau nnt bila nak cantumkan roti... aiscream terkeluar n roti xnak lekat)


3. Tangkupkan roti di atas aiscream tadi...




4. Kemuadian ambil garfu tekan-tekankan sehingga bercamtum pastikan rapat tau...kalu x nnt goreng aiscream tu terkeluar plak... simpan dalam peti ais selama 1 jam (satu hari lagi bagus) bagi dia beku sekejap...


5. Akhir sekali panas kan minyak (pastikan minyak betul2 panas)... dan goreng aiscream tu sampai warna kuning ke emasan (kalu bole aiscream tu kuar je dari peti ais terus masukkan dalam kuali)

Ok selamat mencuba n enjoy...Sory xberapa pandai nak tulis resepi...

2 comments :

  1. macam senang je nak buat kan..
    ummi pun tak pernah makan.. so, kena cuba jugak ni.. thanks along coz kongsi tesepi ni..

    ReplyDelete
  2. ooo umie pun x pernah mkn...best umie...try la..mmg senang je....hehehe..

    ReplyDelete